berglejonets

Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Träna, träna....och träna :)

Av Pia Zetterström - 23 juni 2014 12:50

Mycket tankar kring träningen snurrar. Hela tiden dyker det upp nya grejor att vända och vrida på. Det är helt klart lyxigt att ha 3 hundar att aktivt träna med, dock mer krävande att som tränare kunna fokucera lika mycket på detaljerna i träningen hos dem. Tre väldigt olika individer på tre helt olika stadier i träningen. Fantastiskt kul och givande är det och jag måste lära mig att alltid lägga alla andra tankar åt sidan. Det är så lätt att fastna i tankar om tex Miras träning när jag tränar Socka eller Bikka....måste lära mig att stänga av allt annat och vara i nuet!! Jag har blivit bättre på det och ännu bättre ska jag bli :)

Jag ser det inte som något hinder utan som en otroligt bra möjlighet för mig att utvecklas i planering, träning och att vara öppen för olika möjligheter :)


Inspiration och driv får jag mycket utav själva träningen, tycker det är så oerhört kul :) men jag "laddar batterierna" väldigt mycket av att träna med tjejerna, framförallt Vicky. Vi pratar träning, hund, hur vi själva funkar och vad vi får för tankar och hur vi agerar utifrån dem. Vi vänder, vrider och peppar....och en himla massa skratt :)


Jag har nu satt upp mål och delmål, det gör att jag håller ett helt annat fokus i träningen och tränar inte "bara" när det faller en in utan det blir mycket mer planerat.


Idag åkte jag till Uppsala BK och gick helt på min plan jag hade innan jag åkte.

Hade ingen som agerade tävlingsledare dock men gjorde tävlingsmässiga ingångar på tre olika planer som Mira inte brukar träna på. Det är så lätta att glömma bort just den delen av träningen.

Det gick jättebra med alla tre ingångarna och Mira hade fullt fokus på mig utan att jag hade henne i "fot kommando". Därefter körde vi någon platsliggning på ena planen med fritt följ efter det, på annan plan gick vi in och körde ett hopp över hinder mm.

Mira jobbade på superglatt med sin härliga attityd. Lite tittig och nyfiken är hon men hon kommer med tiden att kunna koppla bort allt annat runt henne.

Supernöjd!!!


Ibland är det skönt att göra som idag, bara ta en hund med sig. Jag blir mer koncentrerad då och det gynnar ju träningen.

Bikka och Socka får träna hemma idag :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Zetterström - 30 november 2015 14:16

Äntligen snö, livet leker för Bengan :) ...

Av Pia Zetterström - 30 november 2015 14:10

Det blev en liten valpträff då vi åkte och träffade ett par från K-kullen som ställde ut på SLKs inofficiella utställning i Jälla ridhus igår. Bengan följde med oss och Aili och Ferro skulle inta ringen :) Även Sisko "Tuhkavuorten Tähtihuntu" sku...

Av Pia Zetterström - 18 november 2015 18:39

Bengan har kommit en bit i sin träning. Idag har vi tränat på lite olika grunder :)   ...

Av Pia Zetterström - 10 november 2015 16:09

Nu tränar vi vidare och börjat på vittringen.Det är något jag medvetet väntat med men nu är det dax :)Här är tredje träningstillfället :) ...

Av Pia Zetterström - 9 november 2015 23:09


Igår var jag och Socka och tävlade i Lydnadsklass 1 på Uppsala BK. Vaknade till regnet på morgonen, tog en lugn frukost med gott om tid innan vi for iväg. Det var en härlig dag med många trevliga, glada människor. Vi blev uppdelade i tre platslig...

Ovido - Quiz & Flashcards