berglejonets

Alla inlägg under mars 2015

Av Pia Zetterström - 31 mars 2015 12:46

Nu är Mira på dygn 58, det går i en rasande fart :)

Hon är pigg och mår bra :)

Några bilder från förmiddagen



 


 


Mat mat mat....hungrig jämt :)

 


 


Här syns hennes tjocka mage tydligt :)

 

Av Pia Zetterström - 24 mars 2015 13:00

Nu börjar det dra ihop sig med att det ska bli valpar här hemma.
Mira växer om magen och nu kan vi känna valparna tydligt. Hon mår bra och är pigg och glad, så allt är som det ska.

Det är ju några dagar kvar men jag känner hur jag mentalt börjar ställa mig in på en valpning, det är ju alltid med lite spänning man möter just den dagen då ska komma till världen.
Man håller tummarna lika hårt varje gång att allt ska gå sådär bra som man vill....


Ett par bilden på Mira från imorse :)



Av Pia Zetterström - 19 mars 2015 22:45

Spårträningen har satt fart efter vintern och vi har tagit vid där vi slutade i fjol umgefär.


Det som är utvecklat är att vi nu har pinnarna i spåret. I höstas tränade vi fortfarande med värdet av pinnarna men nu har vi dem som sagt i spåret :)

Det har gått bra, lika spännande varje gång och se om det fortsätter gå bra :)

Socka tränar på och utvecklas :)


I April som hon (och Jag) få gå en brukskurs "tävla i bruksspår", det ser vi fram emot. Ska bli kul att se och ta del av andras träning och tankar och kul att se vad vi får för tips och råd :)


Idag var jag och shoppade en ny spårsele till Socka :)

Så nöjd att jag hittade en modell som jag verkligen ville ha :)


 


Av Pia Zetterström - 18 mars 2015 23:35

Här går vi i väntans tider och Mira är ganska rund och go nu.
Hon mår bra och är pigg och glad, så än så länge är allt som det ska.
Nu ser vi fram emot en vår med ett gäng härliga valpar.

Valparna kommer i början av April :)

Ovido - Quiz & Flashcards