berglejonets

Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Träning och åter träning....

Av Pia Zetterström - 10 september 2015 12:51

Här hemma tränas det för fullt nu.

Med en valp i huset så blir det såklart ofta o h mkt valp träning och det är ju så kul.
Att se en valp lära sig både nya saker och inte minst att "lära sig att lära" är så tillfredsställande, att se glädjen och förhoppningen att vi ska göra något kul tillsammans.
Sen skapar såklart detta oerhört starka band!!

Socka har utvecklats riktig mkt senaste tiden.
En paus (semester) från träning när vi hade valpkullen, då vi såklart hade mindre tid för träning har gjort henne gott.
All har fått smälta in och mogna och nu har hon varit mogen att ta nya kliv :)

Underbart att se hur hon jobbar och underbart att se viljan att jobba :)
Eftersom jag tränat henne på ett visst sätt så läser hon av mig och mitt kroppsspråk otroligt mkt och jag måste verkligen tänka mig för vad jag gör.
Hon är så etnologi så helt plötsligt i egtxplosivn platsliggning så har hon kunde Nat ställa sig upp.......ja, nu har jag kommit på att hon går på min hand. Om jag så bara har rört lite på ett pekfingret så har hon reagerat. Hon går på min hand på fjärren och jag gör en liten rörelse med handen för "stå"
Så nu måste jag ställa mig på ett lite annat sätt när det gäller platsliggning så hon lätt kan skilja på detta.....

Nu lägger vi på mycket störningsträning också.
Åker till nya platser och tränar, så lätt att missa sånt och det får man nästan alltid för lite av.
Igårkväll tränade vi på Uppsala bk och fick kommenderingsträning samt störning av nya personer och hundar.
Socka jobbade på riktigt bra och var riktigt pepp och koncentrerad :)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Zetterström - 30 november 2015 14:16

Äntligen snö, livet leker för Bengan :) ...

Av Pia Zetterström - 30 november 2015 14:10

Det blev en liten valpträff då vi åkte och träffade ett par från K-kullen som ställde ut på SLKs inofficiella utställning i Jälla ridhus igår. Bengan följde med oss och Aili och Ferro skulle inta ringen :) Även Sisko "Tuhkavuorten Tähtihuntu" sku...

Av Pia Zetterström - 18 november 2015 18:39

Bengan har kommit en bit i sin träning. Idag har vi tränat på lite olika grunder :)   ...

Av Pia Zetterström - 10 november 2015 16:09

Nu tränar vi vidare och börjat på vittringen.Det är något jag medvetet väntat med men nu är det dax :)Här är tredje träningstillfället :) ...

Av Pia Zetterström - 9 november 2015 23:09


Igår var jag och Socka och tävlade i Lydnadsklass 1 på Uppsala BK. Vaknade till regnet på morgonen, tog en lugn frukost med gott om tid innan vi for iväg. Det var en härlig dag med många trevliga, glada människor. Vi blev uppdelade i tre platslig...

Ovido - Quiz & Flashcards