berglejonets

Alla inlägg under maj 2013

Av Pia Zetterström - 30 maj 2013 19:00

Nu har verkligen tävlingsnerven börjat längta efter att starta 3:an. Vi är inte helt färdiga men tror nog att jag ska anmäla oss till någon tävling snart ändå.

Det gäller att ha kul där ute och inte "bara" jakten efter förstapriset. Har ju sån prestationskrav, så om allt ska vara hundra innan start så ställer jag såna krav på mig själv att vi inte kommer till start....Ut och ha kul


Delar med mig av ett par filmer när Bikka och jag tränar vittringsapporteringen och fjärrdirigeringen igår.

Fjärren är långt ifrån hundra men när jag började lära in den så gjorde jag en rejält grov miss i inlärningen och det får jag dras med nu. Man lär sig alltid något :P Jag får vara glad om vi någongång överhuvudtaget får hundra procent frysta baktassar. Vi jobbar på med det.... :)


Ska filma lite fler moment efter hand och lägga ut och dela med mig av :)


Svårt att se men det ligger 6 pinnar utlagda under drygt 1 ½ meters längd.


Fjärren....ja ja...vi jobbar vidare och tar en millimeter i taget :P
 
 

Av Pia Zetterström - 20 maj 2013 15:06

Idag tog vi paus i trädgårdsarbetet en stund och Oskar fick simma i sjön.

Han tycker verligen om det och det är mycket bra träning för grabben som snart fyller 11 år.

Han är otroligt fräsch och det syns verkligen inte att han har några år på nacken. I April var vi hos veterinären och gjorde den årliga vaccinationen och en dam i väntrummet kommenterade: -Han är inte så gammal va?

Här är ett kort taget idag när han tittar ut över sjön innan han får ett varsågod att hoppa i   

och ett par videosnuttar när han simmar   


 




 
 

Ovido - Quiz & Flashcards