berglejonets

Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Pia Zetterström - 25 juni 2014 23:02

Mira har gjort tävlingsdebut ikväll Överlag väldigt hård domare på alla ekipage. Vi snubblade på snöret typ, och fick 153 p men vilken tävling Mira gjorde Första tävlingen och hade ingen aning om hur hon skulle reagera...men det blev så bra....hon var liiiite överladdad


Det som drog ner poängen var platsliggningen, jag är riktigt stolt över henne. Hunden närmast på höger sida om henne gjorde ett språng iväg och galopperade till sin matte....hunden närmast på vänster sida om henne började då pipa...efter en minut blev det lite jobbigt för Mira så hon tryckte ner nosen och började lukta, ett tassflytt gjorde hon då...resultat en 6:a...
Tandvisning: 9 (mötte domaren)
Linförighet: 8 (överladdad, lite långt fram)
Läggande 8½
Inkallande: 7 (överladdad och kastar sin ner i liggande innan jag går iväg)
Ställande: 9
Apportering: 6 (överladdad, springer till min högra hand för att försöka ta apporten så jag kommendera henne i fotposition igen)
Hopp: 8 ( stannade framför mig, så jag fick säga fot i avslutet)
Helhet: 8 (fin kontakt men tappar koncentration mellan momenten vid apporteringen)


Supernöjd!! Så glad att hon älskar att träna och visar upp denna härligt glada attityd även på tävlingsplan

Det här kommer bli bra!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards