berglejonets

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

1:a pris i lydnadsklass 2 ;))

Av Pia Zetterström - 24 september 2012 12:10

Igår bar det av till Uppsala för mig och Bikka.

Start i Lydnadsklass 2 stod på schemat och jag var sjukligt nervös vid frukostbordet.

Träningen dagen innan hade gått riktigt bra och Bikka var taggad.


Det var 9 st i klassen och vi drog startnummer 3. Det kändes bra, inte så lång väntan men inte först.

Blev väldigt nöjd när Bikka låg kvar helt oberörd ca 20 sekunder in på platsliggningen, då hund nummer 2 tog sats och sprang fort och glatt förbi Bikkas nos med ca 20 cm och fram till hund nummer 4. Alltså hundarna på Bikkas båda sidor sprang och lekte....men Bikka låg kvar så fint :)

Vi fick ju självklart gå och lägga om men nu tyckte nog Bikka att det blev lite för rörigt...hon låg ju stilla och fint i sina 3 minuter men hon pep ganska mycket= avdrag


Väl inne på lydnadsplanen igen så var Bikka supertaggad och ville verkligen visa vad hon kunde.

Jag fick tänka på att vara mycket noga och tydlig i mina kommandon, då jag märkte att hon gärna ville visa att hon visste vad hon skulle göra, så hon ville gärna tjuvstarta.

Hon lyssande bra och behöll energin trots att hon inte fick starta när hon själv tyckte ;) och hon hade samma härliga energi ut från lydnadsplanen när vi var färdiga.

Bikka gick riktigt bra och det kändes verkligen kanon, så jag blev faktiskt lite förvånad när poängen visade 162p.

Sen fick jag veta att detta är en av Sveriges hårdaste domare, så då kändes det genast riktigt bra och jag är extremt glad för att det resulterade i ett förstapris!!!!


Har inte bestämt om jag ska försöka ta ett LP eller om jag ska träna direkt för klass 3. Visst vill jag ha ett LP men samtidigt extremt sugen att träna ordentligt för treans moment ;))))

Bikka är ju 6 år gammal och hon blir ju inte yngre och hon ska snart även börja löpa.


Mitt lilla   


 
 
Karin Flemström-Wahlgren

Karin Flemström-Wahlgren

24 september 2012 14:04

Grattis va ni är duktiga!

http://www.tjezita.se

 
Anna

Anna

24 september 2012 14:15

GRATTIS =) =)
otroligt duktiga ni är
kram kram

http://www.raika.se

 
Josefin :)

Josefin :)

24 september 2012 18:04

Hej! Vilken grymt snygg du har! Ville bara tipsa om en annan grym blogg http://www.nattstad.se/Kokosbollen?id=4191515, checka in den! Just nu har hon också en bloggtävling, du borde vara med i den! Man har större chans att vinna om man följer henne och tipsar andra (skriv även med det i ansökan om du vill!) KRAM :)

http://www.nattstad.se/Kokosbollen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Zetterström - 30 november 2015 14:16

Äntligen snö, livet leker för Bengan :) ...

Av Pia Zetterström - 30 november 2015 14:10

Det blev en liten valpträff då vi åkte och träffade ett par från K-kullen som ställde ut på SLKs inofficiella utställning i Jälla ridhus igår. Bengan följde med oss och Aili och Ferro skulle inta ringen :) Även Sisko "Tuhkavuorten Tähtihuntu" sku...

Av Pia Zetterström - 18 november 2015 18:39

Bengan har kommit en bit i sin träning. Idag har vi tränat på lite olika grunder :)   ...

Av Pia Zetterström - 10 november 2015 16:09

Nu tränar vi vidare och börjat på vittringen.Det är något jag medvetet väntat med men nu är det dax :)Här är tredje träningstillfället :) ...

Av Pia Zetterström - 9 november 2015 23:09


Igår var jag och Socka och tävlade i Lydnadsklass 1 på Uppsala BK. Vaknade till regnet på morgonen, tog en lugn frukost med gott om tid innan vi for iväg. Det var en härlig dag med många trevliga, glada människor. Vi blev uppdelade i tre platslig...

Ovido - Quiz & Flashcards